niedziela, 18 grudnia 2011

liczby po angielsku

Fun Club : na stronę Dziś końcówka weekendu, a obok zdjęcie, jak go spędzałem:-)

męczyć siebie, ani nikogo nie mam zamiaru i pewnie nawet nie zasiadłbym dziś do nauki angielskiego, gdyby nie to, że czuję presję mojego nauczyciela (codziennie sprawdza mojego bloga i przesyła  maila z gratulacjami...

...więc choć nie wygląda tak:

Naughty Teacher : Seksowny młodych nauczycieli z książki, studyjny strzału na białym tle  Zdjęcie Seryjne
Nauczycielka angielskiego
moich marzeń:-)













to nie mogę go zawieść:-) (jest stety-niestety facetem).

Napisałem mu wczoraj, że dziś pewnie nic nie będę powtarzał, bo w weekend nie chce się uczyć. A on na to, żebym powtórzył sobie coś prostego np. liczby po angielsku. Zaśmiałem się w myśli i odpisałem, że jestem chyba troszkę bardziej zaawansowany, a on mi na to, żeby sam sprawdził i wypisał liczby po angielsku od jednego do 20, a potem dziesiątkami. Jak to zrobiłem to wcale nie było już mi do śmiechu...

... otóż według badań prowadzonych w Oxfordzie tylko 23% osób uczących się angielskiego (nie native) wykonało to zadanie bezbłędnie! Niestety ja się w nich nie zmieściłem :/ więc dziś solidna powtórka! Do dzieła.
liczby po angielsku










Liczby po angielsku:


  • 1 - one 
  • 2 - two 
  • 3 - three 
  • 4 - four 
  • 5 - five 
  • 6 - six 
  • 7 - seven 
  • 8 - eight
  • 9 - nine 
  • 10 -ten 
  • 11 - eleven
  • 12 - twelve 
  • 13 - thirteen 
  • 14 - fourteen 
  • 15 - fifteen 
  • 16 - sixteen 
  • 17 - seventeen 
  • 18 - eighteen 
  • 19 - nineteen 
  • 20 - twenty 
  • 30 - thirty 
  • 40 - forty 
  • 50 - fifty 
  • 60 - sixty 
  • 70 - seventy 
  • 80 - eighty 
  • 90 - ninety
  • 100 - one hundred 
  • 150 - a hundred and fifty 
  • 200 - two hundred 
  • 1000 - one thousand 
  • 1500 - one thousand five hundred 
  • 2000 - two thousand 
  • 1 000 000 (milion) - one million 
  • 1 000 000 000 (miljard) - one billion 
Na grubo zakreśliłem te liczby, które najczęściej się mylą - uważajcie na nie!!!:-)

Isolated Cottage : Wooden house or cottage in cartoon style, vector illustration
Praca domowa z angielskiego
















Praca domowa :-)
Przepisz wszystkie te liczby, zwracając uwagę na te liczby po angielsku, które sprawiają kłopot!!!

5 komentarzy:

  1. Kurcze też robiłem błędy pisząc te liczby po angielsku - ciekawe rzeczy piszesz! Gratuluję bloga i życzę zapału do jego regularnego prowadzenia!:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ahh liczby szczególnie te małe są bardzo proste schody robią się gdy trzeba podać jakąś większą i skomplikowaną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla całkiem początkujących znam ciekawy artykuł, który wyjaśnia wszelkie zagadnienia związane z liczbami po angielsku - https://speakin.pl/liczby-po-angielsku/

    OdpowiedzUsuń
  4. guwno to guwno


























    wwwwwwwwwwwwnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssstttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie sama nauka języka angielskiego może być bardzo przyjemna i moim zdaniem warto jest się go uczyć. Ja rozpoczęłam teraz kurs https://www.jezykiobce.pl/angielski/740-angielski-na-wakacje-e-book-mp3-9788362482771.html gdyż mam zamiar w najbliższe wakacje wyjechać gdzieś za granicę i chcę swobodnie mówić po angielsku.

    OdpowiedzUsuń